måndag 1 april 2013

Lite bra och lite mindre bra

Ja, då var ytterligare en tävling avverkad och på något sätt har jag redan gjort fyra tävlingar och det är fortfarande fyra helger kvar innan 10-mila - känns lovande.

Om man summerar själva orienteringsmomentet så går det klart över förväntan med tanke på att kompassen legat i byrålådan sedan början av oktober. Men det är klart några extrasvängar har det allt blivit, och lite svårläst tycker jag nog att 15000-delskartan är.

Börjar med ett bra vägval, ettan till tvåan i lördags, där jag faktiskt vinner sträckan med tio sekunder. Lite lätt vänster runt och undvika höjden var första tanken. Och på köpet fick jag en mycket lätt ingång till kontrollen från där stig korsar gärdsgård var det under femtio meter.


Sedan har vi årets (?) bom från dagens tävling. Och ja, lite berodde det på att jag hängde en ganska snabbfotad gulklädd löpare... Hade rygg på henne fram till branterna. Dock trodde jag då att vi nått branterna som är halvvägs på sträckan men jag var visst bara vi de första typ 1/3 in på sträckan. Och med ett trött huvud blev det många tankefel och jag springer i stort sett hundraåttio grader fel en bit. Men stannar till och läser in mig och sedan går det bra men det tar ju lite tid. Enligt Quickroute kostar misstaget mig nästan fem minuter. Hoppas nu bara att jag lärt mig något på det här och orienterar mer som i lördags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar