onsdag 3 april 2013

Mer backträning behövs

Oj, vilken tuff start det var på dagens 10-milaträning! Konstant uppför och rätt så bra uppför till startpunkt och sedan större delen till ettan. Men bra maxpulsträning för mig och att känna på att springa med mycket syra. Lyckades hänga med fram till sjätte kontrollen (typ 25 min löpning dit) som jag missade grovt. Och sedan får jag erkänna att jag inte lyckades motivera mig till att trycka på under långsträcktas tillbaka. Och där rann mycket tid iväg...

Kanske lite väl optimistiskt att tro att benen skulle orka bra på ett tredje orienteringspass på fem dagar men jag tror att det är bra träning i det långa loppet. Och nu väntar functional moves imorgon och kortdistans på lördag, kul med träning för tillfället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar