måndag 25 mars 2013

Sluta på toppen?

Ja, så här dagen efter segern i D21 i Kvillebyns klassiska tävling kanske jag borde fundera på att redan avsluta säsongen, för mer än en seger per säsong låter inte troligt!

Efter att ha våndats under i stort sett en veckas tid där kyla varit den största avskräckande faktorn kom vi iväg till tävlingen. Och väl på plats möttes vi av strålande sol och jag var helt klart för varm stora delar av loppet! Banan som avverkades var 7,2 km fågelvägen, innehöll 11 kontroller och två längre sträckor. Grönområdena var oväntat lätta att ta sig igenom och valet att springa odubbat var helt okej (bara en liten bambi-på-hal-is-vurpa). Men oj vad trött jag blev på slutet, funkade hyfsat i fyrtio-femtio minuter men då jag var ute i dryga åttio så hann det bli några tveksamma vägval och många kartstopp på slutet. Dock räckte loppet till seger i det stora (?) startfältet med fyra deltagare. Undrar när jag vann något senast, en spontan gissning är att det är minst tio år sedan typ?!

Idag lite trötta ben men sugen på mer orientering och vips var jag anmäld till två tävlingar i helgen ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar