torsdag 28 mars 2013

Utvärdering GRIT Strenght

Egentligen borde jag nog testa ett pass minst tre gånger innan jag utvärderar det men jag tror inte att det blir något mer GRIT Strenght för mig så här kommer domen!

Bra pass om man verkligen vill pressa sig själv, tror dock jag med lite pannben kan få samma resultat med tabataintervaller där jag själv valt övningar. Dock behöver man vara mycket bättre än vad jag är å frivändningar, armhävningar och någon variant av axelpress där benen gjorde det stora jobbet. Kändes inte helt bra i det tempo som övningarna utfördes och jag skulle aldrig fixa den rekommenderade vikten på 30-50% av kroppsvikt!

Men nöjd med att ha testat och fått en påminnelse om att jag måste utmana mig själv lite då och då. Är dock nyfiken på att testa varianten GRIT Plyo för att få lite inspiration till spänstträning. Hoppas få tillfälle till det någon dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar