fredag 4 januari 2013

Min bästa 5-dagarsetapp

Då var det hög tid att fortsätta med tio-i-topp-listan över minnesvärda tävlingar/träningar och dagens inlägg handlar om den troligtvis bästa etappen som jag har gjort under ett 5-dagars. Året var 2003 och mitt första år som senior. Det fanns en elitserieklass detta år med Uddevalla som centralort men jag sprang i D21E, dock var det många och många bra med i denna klass.

Startade rätt sent på första etappen och hade en bra känsla innan start, lite lagom nervös sådär. Fint väder om jag inte minns fel, men inte jättevarmt. Ska jag vara helt ärligt så minns jag inte så många detaljer från detta lopp, men lite så brukar det vara för mig om jag springer bra. Ju mindre jag minns desto mer har jag fokuserat liksom. Det som gör min dag är mitt braiga vägval på långsträckan till fjärde kontrollen och sedan i övrigt ett säkert lopp. Gör dock en liten miss ner mot nionde kontrollen och kanske missar jag här segern, vem vet (var 1:30 efter i mål). Men ändå det var en otroligt skön känsla att springa i mål på en femte plats i elitklassen som förstaårssenior!

Sedan gick det väl lite upp och ner resten av 5-dagars, men man ska ju fokusera på de braiga minnena tycker jag :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar