fredag 18 januari 2013

Olika hastigheter på olika löpband?

Efter en tråkig runda ute i kylan och med slirigt snöunderlag i onsdags har jag istället valt löpbandet både igår och idag. Men med lite olika resultat...

Igår körde jag ett kort pass som uppvärmning inför functional moves. Det blev kort jogg följt av 10 st 45-15s intervaller där jag började på 14.2 för att öka med 0.1 per intervall och avsluta på 15.1. Alltså under 4 min per kilometer på sista! Och visst tog det emot lite men pigga ben pinnade på bra.

Idag däremot blev det 4 st 4 minutare på 12.0. Och det var jättetufft. Visst var benen trötta efter gårdagens löpning+pass men kan det verkligen vara en sådan skillnad? Eller hur stor variation kan det vara mellan olika löpband?

Ja, ja tränat har jag ju gjort i alla fall. Och nu återstår bara ett kort styrkepass imorgon fm innan det är färdigtränat för den här veckan.

Eller ja lite träning kan nog dansen på morgonens bröllop räknas som?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar