söndag 23 september 2012

Distans på Bohusleden



Idag kom jag till slut iväg, vädret lite bättre än i fredags och dessutom med sambo som kunde hämta vid slutet av dagens etapp. Spang från Fontin (Kungälv) till Grandalen, ca 16 km på varierande underlag! Lätta partier med grusväg/större stig men också inslag av mycket rötter och blöta partier, blev med andra ord rätt så lerig och borde kanske valt skor med dubbar på då det bitvis blev riktigt lurigt med hala löparskor. Mer detaljnörderi om denna etapp av Bohusleden kommer att finnas här.

Blev rätt så trött på slutet, efter att klockan passerat 1:30 (och det var naturligtvis då som det lerigaste/flest rötter-partiet skulle avverkas!). Fast jag har ju inte gjort så många längre pass på senaste så det var nog ganska väntat. Ser fram emot fler lugna pass på leden under hösten. Tror att det är bra träning för mig, lite längre pass i lugnare tempo. Och det är just dessa pass som är roligare att springa i okänd terräng. För om jag springer mina vanliga rundor så vet jag ju vilken tid de brukar ta och då har i alla fall jag väldigt svårt för att springa lite långsammare på dessa ställen  under de längre passen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar