tisdag 11 september 2012

Morgonpromenad

En kortare morgonpromenad bland fårhagarna är avklarad. Dels för att få lite frisk luft men också som ett test av vänsterbenet (sprang in i en pinne i söndags och fick det rengjort och ihoptejpat av läkare) och det verkar lovande. Ser inte ut att blöda/vätska igenom kompressen så det kan nog bli löpning ikväll!

Drygt två veckor kvar till ett av årets mål, Lidingöloppet. Och det kändes lite nervöst i söndags då det var lite svårt att avgöra hur djupt såret i mitt lår var, men känns lugnt nu. Springer dock bara 15 km banan i år då jag förra året drog på mig ett löparknä efter den långa banan. Men det kommer bli en utmaning i alla fall och målet från början var att fixa den på 75 min. Men det kommer att bli mycket tufft då jag inte riktigt (i år heller) fått till den där kontinuiteten i min träning. Mycket pannben kommer att krävas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar