fredag 14 september 2012

Silvermedaljen är lockande!

Startbeviset till Lidingöloppet trillade ner i brevlådan nu i veckan och jag blev lite glad när jag läste igenom informationen. Då jag pga av att inte riskera ytterligare ett löparknä (som jag drog på mig ifjol på 30 km banan) valde jag i år halva distansen och därmed släppte jag helt tankarna på silvermedaljen, vilken man som tjej får om man springer 30 km under 2:38 - vilket jag planerar att göra någon dag! Men nu råkade jag se denna tabell och blev taggad på nytt. Jag kan ju springa till mig en silvermedalj i år i alla fall - "bara" att ta sig runt på 1:15 (5:00min/km).

Dock återstår det att se om en sådan form finns i min kropp. Det återstår nu två veckor. Är lite småsnorig och mitt sår i låret har inte riktigt läkt ihop vilket har gjort att jag valt att stå över helgens orienteringstävlingar. Jag får hoppas att det visar sig vara ett smart drag, att jag blir frisk/läker ihop snabbt och kan prestera om två veckor istället?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar