lördag 22 september 2012

Spända biceps och trött fredag

Idag klarar jag nästan av att ha avslappnade bicecps till skillnad från igår då de kändes konstant lite spända! Anledningen till detta var torsdagens gympass med min pt. Börjar förstå det här med muskelkontakt som det snackas om. Men min kropp må kunna springa rätt snabbt men den är inte sådär genomstark och varje pt pass genererar träningsvärk. Denna gång blev det alltså biceps som "drabbades" hårdast - vilken muskel blir det nästa gång?!
Testade också en ny övning, burpeeinspirerad helkroppsövning med bosuboll, som Lofsan visat i sin blogg. Kände mig kaxig efter typ två, tre st men när jag närmade mig tio var det tufft. Och då hoppade jag bara ner i plankan och valde bort armhävningen!

Trött fredag då, ja det blev helt enkelt ingen träning igår. Löpningen på Bohusleden ställdes in pga dåligt väder. Tycker inte tio grader och regn är optimalt för långpass på okända stigar (som har tendensen att bli lite längre ön tänkt då man springer fel). Tänkte mig istället ett pass på gymmet men skulle bara vila lite och så hade jag plötsligt sovit bort träningstiden... Men det kanske var så att kroppen behövde vila, har varit mycket den här veckan.
Planerad vila idag men imorgon blir det nya tag med förhoppningsvis ett pass på Bohusleden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar