måndag 24 september 2012

Extra vila och mindre socker

Blev lite tröttare av gårdagens löppass än vad jag tänkt mig så det fick helt enkelt bli lite extra vila idag. Är ju faktiskt Lidingöloppet på lördag och då tänker jag ha pigga ben!

Och så var det dags att göra ett försök att dra ner på sockret. Tänkte försöka klara mig utan kakor, bullar, efterrätter, glass och godis. Jag tror faktiskt att jag överlever och att jag  dessutom kan må lite bättre! Planen är inte nolltolerans utan att få ner det till en rimlig nivå. Minns att jag tidigare i år läste om Sofys sockermatch och startar min egen lilla tävling idag med mål till jul. Ett bra resultat vore 80% sockerfria dagar, med andra ord 1-2 dagar med socker per vecka.
Tror dock inte att jag kommer räkna sportdryck och energikakor som intas i samband med träning (fast naturligtvis inte överdriva konsumtionen bara för att få en sockerkick).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar