onsdag 17 oktober 2012

Dagens träning

Någonstans måste kommunikationen mellan mig och pt gått snett, eller hur kunde det dyka upp armhävningar bland dagens tabata-intervaller ? ;-)

Programmet såg ut som följande, varje övning 8 x 20-10 sek:

1. Armhävning (mot step-bräda eller enbart knä)
2. Knäböj med vikt framför kropp, de 10 sek står du kvar i jägarvila (alltså 4 min hårt kör)
3. Axelpress (hantlar eller stång vet inte vad du har hemma. Pressa vikterna rätt upp och ned översträck inte armbågsleden. Ha tungt =)) )
4. Planka (sänkt bröstrygg och spänt åt magen ned med rumpan)
5. Grodhop (svinga dig fram med armarna, kom ihåg att spänna magen, slappna av med nacken och ha hållningen. Gå djupt!)

Och mina kommentarer/tankar:

1. Första två seten funkar mot step-up, får sedan ge mig och köra på knä. Sista fyra får jag göra några mesigt (gå ner helt på mage och sedan pressa upp).
Trött och det är fyra övningar kvar...
2. Knäböj. Väljer en 5kg viktskiva och själva knäböjen känns fint genom hela intervallen, värre med jägarvilan mot slutet. Och oj vad det känns i ryggen att hålla fram vikten.
Lite bättre till mods - bara tre kvar
3. Går ut med typ 5-6 kg hantlar. Orkar två bra, sliter ytterligare ett sätt innan jag högröd i ansiktet får byta till lättare. 3 kg ser fånigt ut i spegeln men det blir också tungt ...
Är jag klar snart...
4. Plankan är väl lätt? Nja, orkar de två första bra men får sedan slita rejält. Är inte säker på att jag fick godkänt på tekniken på det sista.
Lättare kräkkänsla infinner sig!
5. Lite hopp fixar väl jag? Inser att hallen är lite kort, men fram och tillbaka och 9-10 hopp är lagom under tjugo sekunder. Går rätt bra första 4-5 men sedan är det rejält med syra.
Sjunker ihop på pinnsoffan i hallen och inser att jag är helt slut och det efter ynka 20 minuters träning...

Men troligtvis ett bra pass som gör mig starkare och definitivt kommer att ge mig träningsvärk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar